Collecte Amnesty 2021 volledig online 14 t/m 20 maart

De collecte van Amnesty staat voor de deur. Wij bellen niet aan, maar gaan volledig online collecteren.

Gelijke rechten voor mannen en vrouwen, trouwen met de liefde van je leven en uitkomen voor je mening. In Nederland vinden we dat zo gewoon, dat we bijna vergeten dat veel mensen die vrijheid niet hebben. Amnesty International komt op voor mensen die ten onrechte worden vervolgd, die worden gemarteld of onderdrukt voor wat ze zeggen of wie ze zijn.

Geef om vrijheid

Mensenrechtenorganisatie Amnesty International houdt in 2021 voor de negentiende keer haar landelijke collecte. Echter wel heel anders vanwege het coronavirus. Deze keer dus volledig online.

In 2020 gingen in heel Nederland 12,5 duizend collectanten langs de deuren en haalden toen ruim € 900.000 op voor het werk van Amnesty. De organisatie hoopt dat mensen ook royaal giften zullen doen in de digitale collectebus die haar collectanten zullen aanbieden. En het is meer dan ooit nodig wanneer je kijkt naar de mensenrechtenschendingen wereldwijd.

Wat wil Amnesty?

Amnesty streeft naar een rechtvaardige wereld waarin iedereen gelijke rechten heeft en in vrijheid kan leven. Met acties, lobby, campagnes en rapporten oefent de organisatie druk uit op machthebbers die de rechten van mensen schenden. Dat blijkt een effectieve methode. Gewetensgevangenen komen vrij, doodvonnissen worden omgezet, discriminerende wetten worden aangepast, marteling stopt, daders worden berecht.

Kijk voor meer informatie over het werk van Amnesty International op onze website.