Tilburgers schreven weer veel brieven voor gerechtigheid

Write for Rights op 10 december groot succes

Brieven schrijven op 10 december, internationale Dag van de Rechten van de Mens, is voor Amnesty International een jaarlijkse traditie. Overal ter wereld komt men samen om zich solidair te tonen met degenen die gebukt gaan onder mensenrechtenschendingen.

In Tilburg werd op maandag 10 december geschreven in Boekhandel Gianotten Mutsaers en in de Bibliotheek Wagnerplein. Vele tientallen mensen schreven hier groetenkaarten aan slachtoffers van mensenrechtenschendingen en brieven aan de betreffende autoriteiten. Dit jaar is er geschreven voor acht vrouwen die in de verdrukking zitten in diverse landen zoals India, Marokko, Oekraine, Venezuela en Zuid-Afrika.

In totaal zijn er op de twee locaties 107 kaarten en 152 brieven geschreven. De Amnesty groep Tilburg heeft vervolgens de verzending verzorgd. Daarnaast schrijven veel mensen thuis via internet.
Ervaringen in het verleden hebben geleerd dat gevangenen zich door de groetenkaarten gesteund voelen en dat de brieven de regeringen dwingen om mensen eerlijker te behandelen.